Monday 6 January 2014

You'll never ever have a second life. Never!

Bismillah , solatu wassalam 3la Rasulillah..



Buat kali pertama dalam tahun 2014 ! Yep, update blog itu bila dijadikan rutin takut lesu bila memaksa otak mengeluarkannya.Namun bila kita rasa kita mahu update,it's something freshie kan? Senyum.

Alhamdulillah,quluu alhamdulillah..(katakan alhamdulillaah)
Tahun ini,mungkin ada yang sudah kehilangan insan-insan tersayang, ataupun menerima insan-insan baru dalam hidup mereka. Ketahuilah, hidup ini memang lumrahnya datang dan pergi.Yang lama akan pergi,yang baru akan datang. Tapi, sedarkah kita bahawa hidup didunia ini cuma cuma dan hanya sekali! What you've done here(dunia) you'll get the rewards there(akhirah)


Firman-Nya lagi yang bermaksud : "Dan tiadalah kehidupan dunia ini melainkan senda gurau dan main-main. Dan sesungguhnya akhirat itulah yang sebenarnya kehidupan, kalau mereka mengetahui." (Surah Al-Ankabut ayat 64)

Ya Allah ya Kareem, jom sama-sama kita hitung,kita hisab dulu amalan kita selama ini.Adakah sudah cukup untuk bergelar ahli syurga? Astaghfirullah astaghfirullah. Mulakan hari-hari baru dengan taubat kita. Moga Allah terima.Moga bumi terima jasad kita kelak.

Jom jadi manusia yang berguna dan beramal soleh! Ayuh semarakkan iman dan amalmu. 



Ukhti fil islam,
06012014
Irbid,Jordan.




1 comment:

Afaf ALiah said...

yeah i give u 2 stars

pengalaman hidup (34) Jordan (22) tazkirah (20) kisas (10) SAHABAT (9) gambar (9) dunia (4) motivasi (4) tazkirah.tazkiyatun nafs (4) life (3) yarmouk (3) CERPEN (1) Jo (1) Puisi (1) form 6 (1) guru (1) ikhtilat (1) jalan-jalan (1) lagu (1) mati (1) quran (1) smkasas (1) study (1) tazkiyatun nafs (1)