Sunday 21 October 2012

Kerana dia mak saya !

Bismillahi walhamdulillah . Allahu Akbar !





-------------------------------------------

SAYA RINDU MAK ;(


-------------------------------------------

RINDU SUARA MAK ;(

------------------------------------------

RINDU MASAKAN MAK ;(

------------------------------------------

RINDU NAK SALAM DENGAN MAK ;(

------------------------------------------------

RINDU NAK TENGOK MAK ;(

-------------------------------------

RINDU NAK PEGANG TANGAN MAK ;(

------------------------------------------------

RINDU SEMUA PASAL MAK ! ;(

-------------------------------------------------

Kerana apa? Kerana dia mak saya.Saya sayangkan dia.Saya adalah amanah dia dan saya ada amanah kepada dia.

Mak yang mengandungkan selama 9 bulan . Yang melahirkan dengan penuh kesakitan. Yang menjaga dan membesarkan saya. Yang melindungi . Yang mendidik. Yang mencorak. Yang penuh kasih sayang.

Walaupun mak selalu sibuk dengan tugasan harian tapi mak tak pernah abaikan tanggungjawab dia.Mak sentiasa buat kerja rumah.Mak rajin masak waktu hujung minggu,sampai kadang-kadang tak termakan lauk yang dimasak.Mak selalu ingatkan tentang solat.

Dari umur 13 saya sudah berjauhan dengan emak.Sampai sekarang.Tapi sekarang saya sangat jauuuuuhh ;( beribu-ribu kilometer dari mak. Jauh sangat.Bila Qilah kol mak, mesti lepas letak fon Qilah nangis. Rindu suara mak.Sejak sekolah menengah lagi,lepas kol je kesat air mata.Tak suka nangis depan orang.Tak suka orang nampak kelemahan.

Sekarang,Qilah ada tanggungjawab berat yang tergalas atas bahu. Belajar sungguh-sungguh ! Jadi budak  pandai.Skor tinggi-tinggi !

Mak,Qilah akan usaha sungguh-sungguh.Sampai berjaya grad dengan cemerlangnya disini.

Mak,Qilah akan banggakan nama keluarga.Nama mak.Nama abah.

Doakan kejayaan,keselamatan dan kebahagiaan Qilah kat sini tau.


Yang sangat merinduimu mak !




No comments:

pengalaman hidup (34) Jordan (22) tazkirah (20) kisas (10) SAHABAT (9) gambar (9) dunia (4) motivasi (4) tazkirah.tazkiyatun nafs (4) life (3) yarmouk (3) CERPEN (1) Jo (1) Puisi (1) form 6 (1) guru (1) ikhtilat (1) jalan-jalan (1) lagu (1) mati (1) quran (1) smkasas (1) study (1) tazkiyatun nafs (1)