Sunday 14 October 2012

First year First sem.

Bismillahirrahmanirrahim:)

Allahumma solli 'ala Muhammad wa 'ala alih ..

Yaaaahhh~Akhirnya rajin nak menaip.Hehe.

Nak cerita dari mana ni?

TEMPAT BARU

Alhamdulillah,sampai je dekat Jordan dah ada tempat tinggal.Ini semua usaha keras para senior.Maka,Allah dah tentukan saya tinggal di Sakan Kuning.Nama agak pelik.Hehe.Sebab bangunan dia semua kuning :)



-----------------------------------

PERTEMUAN AHLI PERAK JORDAN !

Pada petang Jumaat lepas,kami ada gathering BKAPJ.Heee.

Dimulai dengan tadabbur Quran :)






Lepas tu, kol Tasneem suruh datang Popeye sebab Ummu datang Irbid.Maka tercipta satu lembaran sejaran di tanah suci kota Irbid. (rentakLagunasyidnabi)




 Kemudian bawa sahabat-sahabat dari Amman bersiar-siar di Univ. Yarmouk.Hehe.Aku pula yang over ambik gambar. :P Maaf, kesempitan gambar membuatkan saya begini :(


Ouh,lupa ! Inilah ahli-ahli BKAPJ yg disayangi .Tak semua ada.Dalam restoran Popeye.Ada playgroud !




SUBJEK SEM 1 


Alhamdulillah,berjaya dapat 1 madah untuk sem ni.Memanglah sikit.Tapi sebenarnya besar hikmah untuk pelajar tahun satu macam sayo ni.

TARBIYYAH WATONIAH

Haaa..subjek yang majoriti senior ambil tahun 3 dengan 4.Ini subjek wajib universiti.Dalam ini macam belajar pasal sejarah,politik semua yang berkaitan dan tersangkut dengannya.Fuh,duduk dalam kelas tu rasa macam orang terasing.Eh,memang asing pon :P .

Sedap bahasa doktor dengan pelajar yang digunakan.Saya dengan penuh tawadhuknya TAK FAHAM apa yg diperkatakan melainkan fushah.Tapi syuai-syuai lah.

*syuai-syuai=sikit2*

Minggu depan imtihan ulaa untuk madah ini.Doakanlah yang terbaik.Imtihan guna hasub aka komputer.


KELAS TAMBAHAN

Emm, mesti ingat saya ni lepak goyang kaki makan tidur GEMUK.

Ohhhh,jangan salah sangka.Banyaklah juga benda dibuat.Salah satunya kelas tambahan.Ada tiga kelas tambahan setakat ini.Alhamdulillah.

Kelas Nahu Sorof.Markaz Lughah.Markaz Hafsah.

Markaz Hafsah ini markaz al-Quran.So,boleh improve skill bacaan.Tambahkan ilmu.Tadah ilmu dari ulama' dekat sini.

KHULASOH

Maka,khulasohnya.Saya agak rileks,tapi banyak program yang menyiram iman dan tarbiyyah dalam diri.Banyak benda yang kena belajar dalam sem 1 ni.Moga-moga Allah berika kekuatan dan kesabaran yang kuat pada saya dan rakan-rakan di sini.Allah musta3an.Btw,dah lama tak skype dengan mak.Rupa-rupanya internet kena potong sebab lupa nak bayar.Hehe,lawak je.Dahlah yop baru konvo.Jeles.Tak dapat pergi.Sabarlah Qilaaaaah!Akhir kata,saya dalam proses mentarbiyyah dan meng'istiqamah'kan diri dalam amalan soleh .In sya Allah !!




No comments:

pengalaman hidup (34) Jordan (22) tazkirah (20) kisas (10) SAHABAT (9) gambar (9) dunia (4) motivasi (4) tazkirah.tazkiyatun nafs (4) life (3) yarmouk (3) CERPEN (1) Jo (1) Puisi (1) form 6 (1) guru (1) ikhtilat (1) jalan-jalan (1) lagu (1) mati (1) quran (1) smkasas (1) study (1) tazkiyatun nafs (1)