Tuesday 25 February 2014

Menuju Wawasan Islam

Bismillah



In the early 20 years old, the story has begun..





'Mak aku kate suruh cari siap-siap masa belajar sebab nanti dah keje takde orang nak'

'Mak aku tiap kali kol mesti tanye dah ada ke belum? Siap cakap takpe kalau kita yang taqdim laki tu sebab kita tau kita bak laki yang soleh'

'Mak aku tak pernah cakap pasal ni lagi'

'Ko balik 3 bulan jangan masuk geng kakak2 ko yang nak kawen tu nanti kitorang kene cari hosmet baru pulak'


Haiiii...usia dah makin meningkat. Topik ini sentiasa hangat. Dengar cerita ada yang balik 3 bulan nak kahwin... Fuhhhh


Tapi yang pasti, taatlah dulu perintah Allah,in sya Allah tiba saatnya akan ada yang datang menjadi pendamping kita. Tajuk ni tak pernah mengecewakan ramai orang. Yang ngantuk boleh segar. Yang masam jadi senyum. Yang lapar jadi kenyang. Amboiii.

Sekarang pagi-pagi ada hosmate saya pasang ceramah Prof Muhaya pasal jodoh. Adehh,rasa macam tk percaya dah atas 18 tahun.


Saya pun tak tahu kenapa saya tulis entry ni. Mungkin boleh dibaca selepas apaapa nanti. Okbaiii.



وَمِنْ ءَايَٰتِهِۦٓ أَنْ خَلَقَ لَكُم مِّنْ أَنفُسِكُمْ أَزْوَٰجًۭا لِّتَسْكُنُوٓا۟ إِلَيْهَا وَجَعَلَ بَيْنَكُم مَّوَدَّةًۭ وَرَحْمَةً ۚ إِنَّ فِى ذَٰلِكَ لَءَايَٰتٍۢ لِّقَوْمٍۢ يَتَفَكَّرُونَ
“Dan diantara tanda-tanda kekuasaanNya ialah Dia menciptakan untukmu isteri-isteri dari jenismu sendiri, supaya kamu cenderung dan merasa tenteram kepadanya, dan dijadikanNya diantaramu rasa kasih dan sayang. Sesungguhnya pada yang demikian itu benar-benar terdapat tanda-tanda bagi kaum yang berpikir.” [QS. Ar. Ruum (30):21].


Mesti ramai dah hafal ayat ni :3  


Selamatlah semua ye

No comments:

pengalaman hidup (34) Jordan (22) tazkirah (20) kisas (10) SAHABAT (9) gambar (9) dunia (4) motivasi (4) tazkirah.tazkiyatun nafs (4) life (3) yarmouk (3) CERPEN (1) Jo (1) Puisi (1) form 6 (1) guru (1) ikhtilat (1) jalan-jalan (1) lagu (1) mati (1) quran (1) smkasas (1) study (1) tazkiyatun nafs (1)