Wednesday 2 January 2013

Aku cemburu

Bismillah walhamdulillah.

Allahumma solli 'ala Muhammad wa 'ala alih.




Aku cemburu,
Cemburu dengan iman mereka,
Cemburu dengan jihad mereka,
Cemburu dengan amalan mereka,
Sedangkan aku?Masih terumbang ambing di arus jahiliyyah.

Allah,

Aku cemburu..
Iman mereka sihat,
Jiwa mereka kental,
Ibadah mereka kenyang,
Taubat mereka berulang,
Sedangkan aku? Masih liat mendirikan solat sunat.



Allah,

Aku cemburu..
Mudahnya mereka berharap padaMu semata,
Mudahnya mereka pautkan pertolongan dariMu,
Mudahnya mereka menempuh ranjau ujianMu,
Mudahnya mereka dalam melawan nafsu !
Sedangkan aku masih sibuk diantara garisan hak dan batil.


Allah,

Aku cemburu..
Mereka banyak baiknya,
Mereka banyak sabarnya,
Mereka banyak zikirnya,
Mereka banyak maafnya,
Sedangkan aku? Punya watak yang tak pernah ubah.







Aku cemburu dengan mereka yang beriman dengan sepenuh-penuh keimanan !



No comments:

pengalaman hidup (34) Jordan (22) tazkirah (20) kisas (10) SAHABAT (9) gambar (9) dunia (4) motivasi (4) tazkirah.tazkiyatun nafs (4) life (3) yarmouk (3) CERPEN (1) Jo (1) Puisi (1) form 6 (1) guru (1) ikhtilat (1) jalan-jalan (1) lagu (1) mati (1) quran (1) smkasas (1) study (1) tazkiyatun nafs (1)