Thursday 16 August 2012

Raya.Blank.

Bismillahi walhamdulillah :)

Alhamdulillah masih dipanjang umur dan dimurahkan rezeki.

Bercakap soal raya.Saya baru tengok kalender semalam.Rupa-rupanya lagi 2 hari nak raya! Errr..tahun ni langsung tak ada zuq nak raya.Serius,blank.Pasanglah lagu raya banyak-banyak pun hati tetap tak rasa excited macam dulu-dulu.Ouhhh!Allah,janganlah Kau jadikan ini Ramadhan terakhir aku ;(

Checklist tengok.

Kasut raya-Kasut Crocs tiruan yang selalu pakai.
Baju Raya-Adalah juga.Alhamdulillah.
Tudung-Tudung sama pakai waktu matriks.
Semua benda reuse.Kecuali baju raya je.

Alhamdulillah.

Rupanya sekejap saja kita berpuasa.Hahh.siapa dulu malas nak puasa? Cuba tengok dah nak habis dah sebulan.Sekejap je.

Apa khabar malam seribu bulan++ itu? Dapat?

Tadarus Quran bagaimana? Selesai?

Terawih? Tip top?

Juadah berbuka? Berlebih?

Jawablah sendiri.Diri yang bertanya ini pun ada jawapan tersendiri.

Bukan mudah untuk aku katakan selamat tinggal pada bulan Ramadhan.Dia adalah tetamu aku.Namun sejauh mana telah aku melayannya? Adakah seperti sahabat-sahabat bulannya yang lain?

Allah,terima kasih menganugerahkan aku Ramadhan kali ini.Biarpun masih punya cela namun ku harap ibadahku diterima.Biarlah sedikit asalkan ada ya Allah.

Jadi,pada kesempatan ini saya ingin mengucapkan hari raya Aidilfitri.Minal aidil wal faizin.Taqabbalallahu minna wa minkum.

Oh kejap.Tengok ni :)



 

1 comment:

Heus Reedz said...

Pengkritik hebat ini berkata,"Susah nak buat masyarakat yang dh terbiasa dgn adat untuk ubah budaya bersalaman dengan bukan mahram ni ...tp tak pe PASTI ADA JALAN!!! yusahhillullah a'lana." ;)

pengalaman hidup (34) Jordan (22) tazkirah (20) kisas (10) SAHABAT (9) gambar (9) dunia (4) motivasi (4) tazkirah.tazkiyatun nafs (4) life (3) yarmouk (3) CERPEN (1) Jo (1) Puisi (1) form 6 (1) guru (1) ikhtilat (1) jalan-jalan (1) lagu (1) mati (1) quran (1) smkasas (1) study (1) tazkiyatun nafs (1)