Sunday 2 March 2014

Lari dari dunia

Titik-titik hidup sefang aku jalani. Adakala bisa membuat kita lemah dan adakalnya juga ada yang datang menguatkan.


Back to thr topic,



Sebenarnya dah lama dah fikir dan dah lama rasa tertekan(?)

Dengan satu kelemahan diri ini.

Yep, saya seorang yang suka berkongsi rasa suka,duka,geram,pedih kat orang. Jadi, sangat susah untuk menjadi seorang pemendam perasaan. Tapi dalam sesetengah perkara tak semua yang kita luah kita akan ada pembimbing disisi. Kerana sebenarnya tempat pertama untuk aku luah pada Allah. Nangis.


Kelemahan itu ialah,buka facebook hari-hari dan selalu ada idea nak update status yang berilmiah . Nak updatr dekat blog terlampau pendek dan macam susah je kena cari tajuk? Hmm.

Dan ketika perasaan ingin berkongsi ini datang membuka-buak. Perasaan malu juga datang melawan. Bukan apa, malu juga bila jumpa orang,katanya 'Rajin update status' 'Kuat main fb' Hantuk kepala. Bukan....seandainya kalian tahu. Saya tak mahu pun orang tahu apa yang saya tulis. Biar lah cukup didada wall saya sendiri. Cukup sekadar itu. Paling 'stress' bila naik notifications likers. Thats nonsense. Niat seseorang yang baik boleh jadi butuk bila tengok siapa orang yang like kalau nak bamding dengan blog ni.


Jadi,setiap kali saya update status tiap tu juga saya akan delete post2 lama di wall. Tak mahu diakatakan gila status. Walaupun bukan begitu sebenarnya. Kau tahu manusia bukan Tuhan. Yang boleh faham hamba-hambaNya bilamasa. Kita punya cara tersendiri. Mungkin aku begini. Tapi tak semestinya aku tak menjaga dialam maya. Sudah cukup aku pagari diri ini dengan jeriji besi yang penuh duri. Walaupun kadangkala ada yang terbolos.



Saya rasa nak deactivate. Minta maaf banyak-banyak. Sebab dunia ini sebenarnya cukup menganehkan. Jelik dan penuh akhbar fitnah. Mungkin saya boleh menjadi lebih baik selepas ini. Allahul Mustaan.


Mudah-mudahan.


Doakan saya.





No comments:

pengalaman hidup (34) Jordan (22) tazkirah (20) kisas (10) SAHABAT (9) gambar (9) dunia (4) motivasi (4) tazkirah.tazkiyatun nafs (4) life (3) yarmouk (3) CERPEN (1) Jo (1) Puisi (1) form 6 (1) guru (1) ikhtilat (1) jalan-jalan (1) lagu (1) mati (1) quran (1) smkasas (1) study (1) tazkiyatun nafs (1)