Thursday 15 November 2012

Moga tidak bengkok jalan ini.



Bismillahirrahmanirrahim :D

Allahumma solli 3ala Muhammad wa 'ala alih.



-----------------------------------------------


SENYUM. 

Dah Satu Muharram 1434 Hijriah dah.

Angin sepoi-sepoi di Jordan terus meniup tanpa menghiraukan hingar bingar makhluk di bawahnya.

Asap-asap kepul di Gaza berlawan kuasa di daerah langit. Berlawan antara asap dan angin sejuk. Makhluk yang sibuk berzikir berdoa kepada Tuhan dibom dibunuh dengan kejam di bawahnya.

Kaum mujahidin di Syria menempuh musim sejuk ini dengan kehangatan perjuangan yang tak pernah padam. Apatah lagi malap. 




DATARAN SYAM.Disini bermula perjalanan aku...





Bumi yang membawa aku ke arus bangsa Arab amnya. Bumi yang mengajar aku erti bersaudara walau berlainan bangsa.Bumi yang menyerlahkan aku perihal kehidupan masyarakat di Timur Tengah. Bumi yang dihuni oleh ramai para ulama' dan anbiya'.

------------------------------------------------------------------------------

Kini Jordan sedang berdemonstrasi tentang kenaikan harga barang. Naiknya bukan sepuluh sen mahupun dua seperti di Malaysia tapi berlipat-lipat kali ganda. Moga Allah permudahkan semunnya.




Moga bumi ini selamat dari dijajah dan digempur musuh agama. Moga para musafir ilmu disini selamat mengejar cita-cita dan ilmu .
Ini jalanku.Moga tidak bengkok dimana-mana.









No comments:

pengalaman hidup (34) Jordan (22) tazkirah (20) kisas (10) SAHABAT (9) gambar (9) dunia (4) motivasi (4) tazkirah.tazkiyatun nafs (4) life (3) yarmouk (3) CERPEN (1) Jo (1) Puisi (1) form 6 (1) guru (1) ikhtilat (1) jalan-jalan (1) lagu (1) mati (1) quran (1) smkasas (1) study (1) tazkiyatun nafs (1)